با سلام
مجمع فرهنگی رهپویان علوی شهرسریش آباد(استان کردستان) از سال 1382فعالیت های فرهنگی ومذهبی خود را در قالب برگزاری مراسمات ولادات وشهادت ائمه اطهار علیهم السلام ، برپایی ایستگاه های صلواتی در سطح شهر ودیگرفعالیتها شروع نمود. بحول و قوه الهی تا امروز توانسته رسالت خود را بنحو احسنت در شهر سریش اباد به انجام برساند.ودر ادامه امیدوار است با عنایت اهل بیت ودعای شما مریدان ائمه اطهار علیهم السلام تا جایی که توان دارد با افتخار در خدمت خادمین اهلبیت خدمتگزاری نماید.
انشاءالله که مورد رضای حضرت حق قرار بگیرد.التماس دعا
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
1- خون داخل بدن تا وقتی خارج نشده پاک است، مثلاً اگر داخل دهان خونی شود، همینقدر که با آب دهان مخلوط شود و از بین رود کافی است و لازم نیست داخل دهان را آب بکشیم. 2- خون حیواناتی که خون جهنده ندارند، مثلاً خون ماهی پاک است. 3- خون حشرات، پس اگر خون حشرات در بدن و لباس باشد برای نماز اشکال ندارد. 4- خون داخل تخممرغ که به نظر بعضی فقها (مثل آیات عظام خامنهای، مکارم و سیستانی) خون داخل تخممرغ پاک است. 5- خونی که پساز ذبح حیوان در داخل بدنش میماند، مثلاً وقتی گوسفند را ذبح میکنیم خونی که خارج میشود نجس است، ولی خونهایی که در رگها و غیررگها میماند پاک است.
یكی از مسائل دامنه داری كه در محافل علمی مطرح شده، این است كه آیا اموری مانند حیا و پوشش، فطری اند یا نه؟ اگر حیا فطری باشد، مشترك میان همه انسان ها خواهد بود نه این که در برخی انسان ها حیا وجود داشته باشد و در برخی دیگر نه، و دیگر این که ثابت خواهد بود و بر اثر گذر زمان، تغییر نخواهد كرد.
نه این که روزگاری حیا در میان مردم وجود داشته باشد؛ اما روزگاری برسد كه حیا از میان آنان، رخت بربندد. بیاییم به دیدگاه قرآن پیرامون فطری بودن پوشش نظری بیفکنیم.
سه شاهد قرآنی بر فطری بودن حیا و پوشش
آدمی فطرتاً و از روی طبع، به پوشش بدن خود میل دارد و از برهنگی مضطرب می شود .در این جا به سه شاهد قرآنی مینی بر فطری بودن حیا و پوشش اشاره می کنیم :